Een deel van de gemeenteraad van Best ging vrijdagavond op bezoek bij het televisieprogramma Café Kockelmann. Van de gemeenteraad van Oirschot voegde zich later een groep in de bus bij de raad van Best. Samen maakte de groep de trip naar Hilversum.

De deelname aan het programma door de volksvertegenwoordigers uit Best en Oirschot viel enigszins tegen. Alleen wethouder Joep van de Ven uit Oirschot mocht zich mengen in de discussie. “Het was leuk om zo’n uitzending live mee te maken,” liet Rimbaud Lapperre van partij PRO in de gemeenteraad van Best achteraf weten. “Sven Kockelmann bleek een relaxte interviewer te zijn. Hij gaf waar nodig uitleg en deelde inside-informatie. Zo liet hij weten dat het programma wordt gemaakt door 45 mensen. Het was een leuke ervaring. De heen- en de terugreis werden door de vertegenwoordigers van de raden gebruikt om met elkaar in gesprek te gaan en elkaar beter te leren kennen.”