Logo groeiendbest.nl


<p>De club geeft graag nadere invulling aan haar maatschappelijke verantwoordelijkheid en laat ook met dit initiatief zien dat zij de leefomgeving heel serieus neemt.</p>

De club geeft graag nadere invulling aan haar maatschappelijke verantwoordelijkheid en laat ook met dit initiatief zien dat zij de leefomgeving heel serieus neemt.

(Foto: )

Verdere verduurzaming bij Wilhelmina Boys

  Sport

Bij voetbalvereniging Wilhelmina Boys neemt de verduurzaming van haar accommodatie een belangrijke plaats in. Een nieuwe stap daarin is de plaatsing van een Green Boarding, dat zijn multifunctionele (driezijdige) reclameborden, waarin zonnepanelen en fijnstoffilters zijn geïntegreerd.

BEST - Op wedstrijddagen zien de toeschouwers de advertenties van de sponsors, na het laatste fluitsignaal kantelen de reclameborden en wordt energie opgewekt, daarnaast wordt door de fijnstof-filters de lucht continu gezuiverd. 

Duurzame techniek

De Green Boarding wordt net als de standaard reclameborden rond het hoofdveld op sportpark Naastenbest geplaatst. De boarding is 18 meter lang en bestaat uit een groot LED-bord met aan beide zijden zes draaibare reclame borden. De installatie is afkomstig van het bedrijf Softs. Zij creëren samen met zo’n 100 grote amateurclubs in Nederland een duurzaam sportnetwerk zodat de advertentiemogelijkheid via de “Green Boarding” niet alleen voor lokale ondernemers interessant is maar ook voor grote landelijk opererende organisaties. Hun boodschap zal immers via de LED-borden op de sportparken van alle deelnemende verenigingen uitgedragen worden.

Geen kosten

De plaatsing van de Green Boarding door Softs kost de club niets. De installatie biedt financiële mogelijkheden, enerzijds worden door de zonnepanelen energiekosten bespaard en anderzijds bieden de in het oog springende reclameborden de mogelijkheid om de sponsorinkomsten te vergroten. De vereniging gaat op zoek ondernemers die willen adverteren op de dynamische boarding-reclameborden en daarmee partners in de verduurzaming van de accommodatie worden, Softs zorgt daarnaast voor landelijke partijen.

Financiële model

Net zo uniek als de techniek, is ook het financiële model. De advertentieopbrengsten kunnen door de vereniging louter besteed worden aan de verdere verduurzaming. Hoog op het verlanglijstje van Wilhelmina Boys staat de verduurzaming van de warmwatervoorziening. Het uiteindelijke doel is om ook die voorziening energieneutraal te maken. Samen met het bedrijfsleven wil voetbalvereniging Wilhelmina Boys haar verduurzamingsstreven verder gaan invullen. 

De vereniging gaat dan ook, samen met Softs, op zoek naar lokale en landelijke partners in de verduurzaming van het sportpark. De club laat ook met dit initiatief zien dat zij de leefomgeving heel serieus neemt. Ondernemers die geïnteresseerd zijn om partner te worden bij dit initiatief, kunnen via info@wilhelminaboys.nl contact opnemen.

Meer berichten

Het lokale nieuws in uw mailbox ontvangen?

Aanmelden