<p>Aan de kledinglijn is ook een goed doel gekoppeld: "Ik wil met de opbrengsten van mijn kledinglijn pesten tegen gaan".</p>

Aan de kledinglijn is ook een goed doel gekoppeld: "Ik wil met de opbrengsten van mijn kledinglijn pesten tegen gaan".

(Foto: Marijke Vermeulen)

Kledinglijn Stef gaat als een tierelier

Stef Smits, 9 jaar, heeft het druk. Na zijn optreden in de talentenjacht ‘Holland’s Got Talent’ zit hij in een soort rollercoaster. School, zingen en nu heeft ook al een eigen kledinglijn. “Het loopt storm”, zegt Stef. “Heel veel mensen vinden mijn truien leuk. Ze reageren heel enthousiast.”

Door Theo Louwers 

BEST - Stef werd in eerste instantie bekend door het televisieprogramma. Hij trad op op glitterhakken, gekregen van Paul de Leeuw. Helemaal geweldig vond hij die. De publiciteit wist hem te vinden, een negenjarige die op glitterhakken op televisie te zien was. “Stef kwam op een gegeven moment met het idee om een kleinglijn op te zetten”, legt moedert Anouska uit. 

“Dat had meer voeten in de aarde dan we hadden gedacht. Er moest bijvoorbeeld een logo worden bedacht. Dat werd na enig zoeken ‘Shine by Stef’. En er moesten allerlei andere zaken worden geregeld, zoals het registreren van de merknaam. Stef wilde geen truien waar zijn logo op gedrukt was, want dat zou er in de was na enige tijd afgaan. Het logo moest geborduurd worden en het liefst met glittergaren. We hebben blanco truien uit Frankrijk laten komen en die laten labelen en borduren met ‘Shine by Stef’. Dat gebeurt door Susanne.”

Goede doel
Aan de verkoop van de kleding koppelde Stef ook een goed doel. “Ik wil met de opbrengsten van mijn kledinglijn pesten tegengaan”, zegt Stef. “Op school werd ik ook wel eens gepest, nu is dat gelukkig minder. Ik ben ambassadeur geworden van ‘Stop pesten nu’ en vind dat pesten moet stoppen. Daar wil ik me sterk voor maken.”

In waarde laten
“Heel veel mensen hebben een oordeel over iemand”, vult moeder Anouska aan. “Maar we moeten mensen veel meer in hun waarde laten. Als Stef nagellak wil, dan moet hij dat doen, geen enkel probleem.” Nadat er een website was gemaakt waarop de kleding wordt gepresenteerd, ging het snel. Anouska: “De belangstelling was groot en nam al vlug explosief toe. Er kwamen bestellingen binnen uit Griekenland, Italië en België, uit heel Europa dus.”

De kledinglijn is intussen uitgebreid met andere kledingstukken: T-shirt en hoodies. “Mensen kunnen bestellingen plaatsen en wij laten daarna wat er is besteld maken. Er zit ongeveer twee weken levertijd op een bestelling.”

BN’ers 
De ontwikkelingen gaan echter door. Schoenen en dan vooral glitterschoenen blijven Stef boeien. Aan het eind van de maand komt het merk Feraggio met nieuwe hakken, die speciaal met medewerking van Stef zijn ontworpen. Anouska: “Heel veel BN’ers lopen op schoenen van dit merk. Dus dat is wel een compliment naar Stef. Verder wil Stef ook sneakers laten ontwerpen, dus het eind is nog niet in zicht.”

Gevraagd naar wat Stef het leukste vindt, zegt hij: “ik weet niet wat ik moet kiezen. Zingen vind ik in ieder geval heel leuk.” Kijk voor aanvullende informatie over de kledinglijn van Stef Smits op de website: www.shinebystef.com.

Meer berichten

Het lokale nieuws in uw mailbox ontvangen?

Aanmelden