De eerste 60Plus Markt was meteen al een enorm succes. Nog voor de officiële aanvang om 10 uur stonden de eerste bezoekers al in de rij. In totaal kwamen er op zaterdag 25 mei rond de 300 mensen naar ’t Tejaterke. Blijkbaar beviel het de meer dan 60 aanwezige standhouders ook goed. LEVgroep Best als organisator van de 60Plus Markt, kreeg dan ook meer dan eens de vraag vanuit deelnemers en bezoekers of er volgend jaar een vervolg komt.

De 60Plus Markt bleek meer dan alleen een informatiemarkt; het was een ontmoetingsplek waar bezoekers in gesprek gingen met diverse organisaties en verenigingen die belangrijk zijn voor de doelgroep. Het doel van het evenement was om preventief in te zetten op bewustwording omtrent gezond en vitaal ouder worden. Thema’s als wonen, welzijn, zorg en vrije tijd spelen daarin een hoofdrol. Die kwamen uitgebreid aan bod. Er werd veel informatie uitgewisseld. Ook de lezingen en workshops werden druk bezocht.

Platform voor organisaties

Het unieke aspect van de 60Plus Markt lag in de gelegenheid voor 60-plussers om alle Bestse organisaties op het gebied van ouder worden onder één dak te vinden. Daarnaast bood het evenement een platform voor organisaties om de doelgroep beter te leren kennen en zich voor te bereiden op hun wensen en behoeften.

Dit laatste kwam tijdens de markt afgelopen zaterdag meermalen naar voren. Er lijkt behoefte aan herkenbaarheid en onderlinge samenwerking tussen de diverse organisaties in Best. Dit zal zeker de inwoners van Best ten goede komen. Deze samenwerking is nu bijvoorbeeld al terug te vinden in Bestwijzer. Diverse organisaties hebben zich daar verenigd. Zo wordt een goede dienstverlening aan de inwoners van Best mogelijk.